Webbshop.

Möjliggör din försäljning online.

Oavsett om ditt företag säljer lokalt eller internationellt är en webbshop ett bra alternativ för att nå ut till en större marknad och sätta ditt företag på kartan!  

Köp en webbshop.
Köp en webbshop.

Webbshop.

Möjliggör din försäljning online.

Oavsett om ditt företag säljer lokalt eller internationellt är en webbshop ett bra alternativ för att nå ut till en större marknad och sätta ditt företag på kartan!  

Förslag på webbshop.
Förslag på webbshop.

WooCommerce, en lätthanterlig och kostnadsfri webbshop.

WooCommerce är ett tillägg kopplat till WordPress-hemsidor som lägger till en webbshopsfunktion till hemsidan. Med detta tillägg kan man som administratör få tillgång till funktioner för att hantera din produktlista, frakt och hantering av beställningar. Men för att kunna bedriva en lyckad webbshop behöver man som företag också kunna ta betalt. Alternativ som kortbetalning via Stripe, Swish och Klarna kan du välja det som fungerar bäst för dina kunder och ditt företag. 

Skräddarsydd efter ditt företags behov.

En stor fördel med att använda WooCommerce för företag är att den är skalbar och anpassningsbar efter ditt behov. Alltså, har du ett mindre företag går det att anpassa WooCommerce med färre produkter eller ett fraktsystem som passar dig. Då de flesta mindre företag ofta använder sig av personal som har flera arbetsuppgifter, kan det vara bra om webbshopens funktioner är lättförståeligt.

Sedan när ditt företag har vuxit sig större, med ökad katalog av produkter går det att utveckla webbshopen i samma takt som ditt företag. Du behöver alltså inte börja om från noll med WooCommerce utan endast lägga till fler funktioner, produkter eller betalningssätt helt utifrån ditt behov. 

Förslag på webbshop.

WooCommerce, en lätthanterlig och kostnadsfri webbshop.

WooCommerce är ett tillägg kopplat till WordPress-hemsidor som lägger till en webbshopsfunktion till hemsidan. Med detta tillägg kan man som administratör få tillgång till funktioner för att hantera din produktlista, frakt och hantering av beställningar. Men för att kunna bedriva en lyckad webbshop behöver man som företag också kunna ta betalt. Med alternativ som kortbetalning via Stripe, Swish och Klarna kan du välja det som fungerar bäst för dina kunder och ditt företag. 

Skräddarsydd efter ditt företags behov.

En stor fördel med att använda WooCommerce för företag är att den är skalbar och anpassningsbar efter ditt behov. Alltså, har du ett mindre företag går det att anpassa WooCommerce med färre produkter eller ett fraktsystem som passar dig. Då de flesta mindre företag ofta använder sig av personal som har flera arbetsuppgifter, kan det vara bra om webbshopens funktioner är lättförståeligt.

När ditt företag har vuxit sig större, med ökad katalog av produkter går det att utveckla webbshopen i samma takt som ditt företag. Du behöver alltså inte börja om från noll med WooCommerce utan endast lägga till fler funktioner, produkter eller betalningssätt helt utifrån ditt behov. 

Kolla in mina tidigare projekt.

Vad händer när jag gör en webbshop åt dig?

01. Kontakt och möte.

02. Design och återkoppling.

03. Utveckling och lansering.

04. Underhåll och vidare arbete.

01. Kontakt, offert och möte.

Processen med att skaffa en webbshop startar med att du kontaktar mig via telefon eller e-post. Här kan du beskriva kortfattat om ditt företag och lite hur du tänker kring din framtida hemsida med webbshop eller bokningssystem. Vi kan därefter boka ett möte för att diskutera saken vidare för att jag ska kunna få en mer detaljerad bild av projektet. Därefter skickar jag en offert med detaljerade uppgifter om kostnad och projektets omfång.

02. Design och återkoppling.

När offerten är godkänd och påskriven börjar jag arbeta med hemsidan. Jag designar en del av hemsidan som du har chans att ge feedback på för att sedan designa den i sin helhet.

03. Utveckling och lansering.

Efter att designen av hemsidan är färdigställd börjar jag med själva utvecklingen och kodningen av hemsidan. När detta steg är färdigt är det ända som återstår att hemsidan blir godkänd av dig för att sedan lanseras.

04. Underhåll och vidare arbete.

En hemsida blir aldrig riktigt klar, särskilt en hemsida med webbshop. Efter lansering kräver den en viss mängd regelbunden underhåll. Görs inte detta underhåll riskeras hemsidan att förr eller senare inte längre fungera. Jag kan hjälpa dig med detta med de underhållspaket jag erbjuder.

Vill du att din hemsida förblir välskött och levande? Jag kan hjälpa dig att skapa nytt innehåll som läggs ut antingen regelbundet eller vid enstaka tillfällen. Kanske ökar ditt sortiment regelbundet, eller om du har rabatterade priser? Hör av dig till mig direkt, eller kolla in de olika innehållspaketen jag erbjuder.

FAQ

Vanliga frågor och svar

Det är en svår fråga att svara på, då varje kunds behov påverkar hur webbshoppen är utformad och därmed priset. En webbshop kräver betydligt mer tid för att utveckla än en hemsida med enbart information, därför är även priset högre. En standard professionell webbshop kan kosta från 25 000kr. Detta pris skiljer sig dock mycket, då allt beror på vad kunden vill ha ut av webbshoppen. Hur många produkter som ska läggas till, hur många undersidor och hur mycket tid som ska läggas på design påverkar priset.

Hör gärna av dig till mig för att få en kostnadsfri offert eller kostnadsuppskattning på ditt projekt!

Med en webbshop gjord i WooCommerce ha man stor frihet i vad man kan göra. Det går i praktiken att lägga till hur många produkter man önskar i sitt sortiment. Det går även att ordna frågor angående frakt, hur mycket det kostar, om det beror på var kunden befinner sig etc. Vill du starta exempelvis en mellandagsrea? Inga problem. Det går att ställa in tidsinställda reor för dina produkter, så du slipper tänka på att stänga av den när rean är slut. 

Alla hemsidorna jag utvecklar är gjorda i WordPress, vilket är världens mest använda CMS (content management system). Med användningen av ett innehållshanteringssystem gör man processen med att utveckla hemsidor smidigare än om man skulle skriva all kod manuellt. För att göra webbshoppar lägger jag till ett redskap som kallas för WooCommerce. Det möjliggör alla nödvändiga butiksfunktioner för att bedriva en webbshop. I dag är det drygt 4 miljoner hemsidor som använder sig av WooCommerce som verktyg för att bedriva deras försäljning.

Självklart är detta möjligt! Denna tjänst skiljer sig lite från en webbshop i form av att det är inte produkter du vill sälja, utan dina tjänster. Därför kan andra program än WooCommerce vara aktuellt. Hör gärna av dig till mig för att prata mer om det!  

Det beror på hur stor webbshoppen är och dess innehåll. Som kund kan man dock räkna med att i de flesta fall tar det ett par veckor till någon månad att utveckla en hemsida. 

När jag har levererat en godkänd webbshop till kunden erbjuder jag att fixa uppenbara tekniska fel inom en månad efter leverans, så länge kunden inte har ändrat/lagt till något på hemsidan utan att ha rådfrågat mig först. När denna månaden är passerad erbjuder jag olika underhållspaket som kan innehålla support och annat innehåll. Dessa underhållspaket faktureras månadsvis. Väljer man att inte ta del av ett underhållspaket erbjuder jag att fixa problem som uppstår, vilket faktureras utifrån en timbaserad avgift.  

När webbshoppen är godkänd och levererad till kunden är processen ändå inte klar. Hemsidor kräver nämligen att de uppdateras regelbundet. Om inte dessa uppdateringarna görs riskeras hemsidan att förr eller senare sluta fungera, vilket innebär att ingen kan komma åt den. Anledningen varför detta händer är för att kodspråket som hemsidan är skriven i ständigt ändras. Utöver risken med att hemsidan kraschar innebär det även en säkerhetsrisk att inte uppdatera hemsidan. I de flesta fall när man uppdaterar en mjukvara är det inte nytt innehåll som laddas ner, utan det är ofta att leverantören har hittat en svaghet i sitt program som kan utnyttjas av hackare. För att fixa denna svaghet skickas en uppdatering ut som säkerställer att en hackare inte kan använda just den svagheten. 

Detta är något som måste göras, och jag hjälper dig gärna med det. Jag erbjuder underhåll- och innehållspaket som innebär att jag sköter om din hemsidas hälsa, så att du kan fokusera på det du är expert på!